ترکیب احتمالی بارسلونا برابر رئال مادرید در الکلاسیکو (۵ آبان ۱۴۰۳) | نسخه فلیک برای فتح برنابئو ترکیب احتمالی رئال مادرید برابر بارسلونا در الکلاسیکو (۵ آبان ۱۴۰۳) | جای خالی ستاره برزیلی تاریخ و ساعت بازی استقلال و خیبر خرم‌آباد | اولین محک لیگ برتری موسیمانه نیم فصل طوفانی در انتظار بازیکنان استقلال | موسیمانه کم کار‌ها را اخراج می‌کند زمزمه بازگشت سهراب بختیاری‌زاده به کادر فنی استقلال تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و شمس آذر قزوین در لیگ برتر | گاریدو به دنبال پنجمین برد متوالی پخش زنده بازی سویا و اسپانیول در لالیگا (۴ آبان ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی النصر و الخلود در لیگ عربستان (۴ آبان ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین موسیمانه: کی‌روش به من گفت برو استقلال | معجزه‌گر نیستم هفته چهارم لیگ برتر بسکتبال | پیروزی وحشتناک نفت، تداوم شکست‌های آسمان ساحلی‌بازان هندبال ایران بر بام آسیا تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بارسلونا | الکلاسیکو با بوی جام کار سخت رئال برای رسیدن به رکورد خاص نقشه‌های بزرگ رافینیا برای الکلاسیکو پخش زنده بازی تاتنهام و آلکمار در لیگ اروپا (۳ آبان ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رم و دیناموکیف در لیگ اروپا (۳ آبان ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی چلسی و پاناتینایکوس در لیگ کنفرانس اروپا (۳ آبان ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین مسعود شجاعی در یک‌قدمی مس رفسنجان
سرخط خبرها

تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و دورتموند | دوئل دوباره فینالیست‌های سابق

  • کد خبر: ۲۹۵۷۵۷
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و دورتموند | دوئل دوباره فینالیست‌های سابق
هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا در حالی یکم آبان با برگزاری ۹ دیدار آغاز می‌شود که در جذاب‌ترین مسابقه، فینالیست‌های دوره گذشته این تورنومنت، یعنی رئال مادرید و دورتموند در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ زنبور‌های فوتبال آلمان در شرایطی از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف رئال می‌روند که در فرمت تازه چمپیونزلیگ تا به اینجا عملکردی درخشان داشتند و در جدول ۳۶ تیمی این رقابت‌ها تا به اینجا صدرنشین هستند. هرچند برد‌های پرگل آنها در دو بازی گذشته برابر کلوب بروژ و سلتیک اصلا عیار این تیم را در این فصل مشخص نخواهد کرد و آزمون بزرگ آنها حالا در خانه مادریدی‌ها رقم می‌خورد.

در طرف دیگر میدان، شاگردان کارلو آنچلوتی به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، کارشان در لیگ قهرمانان را با برد برابر اشتوتگارت آغاز کردند، اما شکست برابر لیل در هفته دوم حالا آنها را در رتبه هفدهم جدول قرار داده و رئالی‌ها برای جبران امتیاز‌های از دست رفته نیاز به برد خانگی برابر حریف سرسخت آلمانی دارند.

دردسر‌های دفاعی آنچلوتی

هواداران رئال مادرید همیشه عادت به داشتن تیمی پرمهره دارند و در فصل‌های گذشته حتی نفرات نیمکت‌نشین این تیم هم پتانسیل حضور ثابت در ترکیب هر تیم اروپایی را داشتند. با این وجود در این فصل بحران مصدومیت‌ها آنها را به دردسر انداخته و کار آنچلوتی را برای رسیدن به ترکیب ایده‌آل کمی به مشکل خورده است. البته برای جدال برابر دورتموند باتوجه به بهبودی ادواردو کاماوینگا و اورلین شوامنی، کارلتو ضعف خاصی در خط هافبک خود احساس نمی‌کند و گزینه‌های خوبی برای انتخاب ترکیب خط میانی‌اش دارد.

مشکل اصلی رئال در خط دفاعی است؛ جایی که بعد از مصدومیت وحشتناک دنی کارواخال و به پایان رسیدن فصل برای او، لوکاس واسکس جانشین این مدفع کهنه‌کار شده است. او در اصل یک بازیکن هجومی است و استحکام دفاعی بالایی ندارد. همین موضوع ممکن است سبب شود تا آنچلوتی، ادر میلیتائو را به جناح راست ببرد و شوامنی را زوج رودیگر قرار دهد. این جابه‌جایی‌هایی قطعا دلخواه کادرفنی مادرید نیست و از روی اجبار صورت خواهد گرفت. به جز کارواخال، داوید آلابا و براهیم دیاز، ۲ مصدوم دیگر کهکشانی‌ها هستند و در این دیدار حضور نخواهند داشت. حالا باید دید مادریدی‌ها با توجه به بازی برابر هوادارانشان و حمایت آنها می‌توانند از پس این مشکلات برابر دورتموند برآیند یا شاهد رقم خوردن دومین ناکامی آنها در چمپیونزلیگ خواهیم بود.

رویاپردازی دورتموند در سانتیاگو برنابئو

فصل گذشته حضور در لیگ قهرمانان اروپا برای زنبور‌های فوتبال آلمان به شکلی رویایی پیش رفت و آنها توانستند تا دیدار نهایی پیش بروند، اما در آخرین گام رئال کام آنها را تلخ کرد و حالا دورتموند انگیزه بالایی برای گرفتن انتقام آن شکست دارد. البته دورتموند هم درست مانند رئال با چالش مصدومیت ستاره‌های اصلی خود روبه‌روست و نوری شاهین، سرمربی این تیم ممکن است ستاره اصلی خود یعنی کریم آدیمی را به دلیل مصدومیت جزئی برای جدال با رئال در اختیار نداشته باشد. دورتموند دراین فصل بوندس‌لیگا همانند چند فصل گذشته روند پرنوسانی را تجربه کرده و تا به اینجا با ۱۳ امتیاز از ۷ بازی در رده هفتم جدول قرار دارند و فاصله ۴ امتیازی با صدر جدول می‌بینند.‌

می‌توان گفت دورتموند نوری شاهین، غافلگیرکننده‌ترین تیم این فصل اروپاست. آنها در شب بدشان ۵ بر یک به اشتوتگارت می‌بازند، اما در شب خوب خودشان شکست ۲ گله مقابل بوخوم را با پیروزی ۴ بر ۲ عوض می‌کنند. برخلاف بوندس‌لیگا، زنبور‌ها در اروپا فوق‌العاده کار کرده‌اند و در ۲ بازی مقابل کلوب بروژ بلژیک و سلتیک اسکاتلند ۱۰ گل به ثمر رسانده‌اند و تنها یک گل دریافت کرده‌اند. نقطه قوت تیم نوری شاهین خط حمله‌اش است که با داشتن جیمی گیتنز، مالن، آدیمی و گیراسی تنوع خوبی دارد و از راه‌های مختلفی می‌تواند به دروازه رقبا برسد.

باتوجه به اینکه رئال مادرید بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان شکست خورده، قطعا با حمایت طرفدارانش در برنابئو به دنبال بازی هجومی و رسیدن هرچه سریعتر به گل برتری است. شرایطی که خوشایند تیم آلمانی به نظر می‌رسد، چون آنها با داشتن بال‌های کناری سرعتی تخصص بالایی در اجرا کردن ضدحملات سریع دارند و خط دفاعی رئال نشان داده هنوز به استحکام لازم نرسیده و دقیقا روی ضدحملات رقبا ضعف نشان می‌دهد. دورتموندی‌ها اگر بتوانند در شروع بازی برابر رئال دروازه خود را بسته نگه دارند، احتمالا شانس خوبی برای رسیدن به پیروزی و گرفتن انتقام فینال سال گذشته خواهند داشت، اما اگر مادریدی‌ها بتوانند در نیمه نخست بازی دروازه حریف را باز کنند، شاید باختی سنگین در انتظار شاگردان نوری شاهین باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->